Minął termin składania ofert na rozbiórkę starego i budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr 91 w miejscowości Raciążek niedaleko Ciechocinka w kujawsko-pomorskim. Do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło siedem ofert i wszystkie mieszczą się w budżecie.
Aktualnie na drodze krajowej nr 91 w miejscowości Raciążek stoi wiadukt, którego konstrukcja jest już znacznie wysłużona, ponieważ została wybudowana w 1968 roku. Obecny obiekt posiada jezdnie o łącznej szerokości nieco ponad ośmiu metrów o dwóch pasach ruchu po jednym w obie strony. Na konstrukcji ponadto nie ma ani chodnika, ani ścieżki rowerowej.
Powyższe warunki sprawiają, że obiekt odstaje od obecnych standardów budowy dróg krajowych w Polsce i to zarówno pod względem wymiarów, jak i zastosowanej technologii.
Siedmiu chętnych na budowę wiaduktu
W przetargu bydgoskiej Generalnej Dyrekcji wzięło udział siedmiu wykonawców. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania 53 563 498,85 zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w tym budżecie.
Najtańszą złożyła firma Euro – Darmal na 38 491 952,36 zł, a najdroższą Firma Ogólnobudowlana KORDEK Jakub Kordek na 52 334 560,57.
Pozostałe oferty należą do wykonawców takich jak: Strabag – 42 310 618,14 zł; Mosty Łódź – 39 974 803,75 zł; Sarniż – 42 990 832,44 zł; Most – 51 484 472,31 zł oraz Primost Południe – 40 736 623,49 zł.
Teraz GDDKiA wybierze najkorzystniejszą ofertę, kierując się trzema kryteriami: ceną (waga 60 procent), okresem gwarancji (10 proc.) i kwalifikacjami zawodowymi kierownika budowy (30 proc.).
Wiadukt do 2027 roku
Wybrany wykonawca będzie miał 21 miesięcy na realizację zadania od dnia podpisania umowy.
GDDKiA planuje, że roboty potrwają w okresie od 2025 do 2027 roku. W ramach zadania, do którego przygotowania trwały kilka lat i zakończyły się uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w kwietniu 2024 roku, powstanie wiadukt, który będzie posiadał jezdnię o łącznej szerokości 10 metrów.
Na jezdnie będą się składały dwa pasy ruchu i pobocza, a przy jezdni powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 2,5 metra.
Nowa konstrukcja będzie posiadała trzy przęsła – skrajne z nich będą przeznaczone jako przejście dla zwierząt, a środkowej dla obecnej linii kolejowej nr 18. Łączna długość nowego wiaduktu wyniesie natomiast 86 metrów, a szerokość 18 metrów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.